דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Pagerank וחשיבותו לקידום האתר - המשך 

מאת    [ 15/10/2011 ]

מילים במאמר: 771   [ נצפה 1679 פעמים ]

בהמשך למאמר הקודם "Pagerank וחשיבותו לקידום האתר", במאמר זה אסקור מספר נושאים בהקשר למושג הPagerank (מעתה יופיע במאמר גם כ-PR):  


    • כמות הקישורים הנדרשת ע"מ להגיע לPageRank כלשהו
    • תדירות עדכוני הPagerank
    • השוואה בין ערכי Pagerank שונים
    • לאיזה ציון Pagerank עלי לשאוף עבור האתר שלי?

כאמור, למרות שאף אחד מחוץ לחברת Google אינו יודע בוודאות את הרכבו ופעולתו של אלגוריתם הPageRank, הטבלה הבאה סוקרת את כמות הקישורים הדרושה ע"מ להשיג Pagerank כלשהו. אסביר על מבנה הטבלה ע"י דוגמא קצרה: אם אתה מעוניין לדעת כמה קישורים מאתרים בעלי PR4 עליך להשיג לאתרך ע"מ להגיע לציון PR4 בעצמך יש להביט בעמודת PR4 עד שנגיע לשורה שבה מופיע PR4 והתשובה היא 18.5.   

 

 

אז האם 18.5 לינקים מאתרי PR4 ישיגו לי PR4?? לא בדיוק...

רק אם לכל האתרים מהם השגת לינקים יש פחות מ-50 לינקים חיצוניים, והלינקים שהשגת הגיעו מדפים עם תוכן קשור לתוכן האתר שלך אזי באמת יספיקו 18.5 לינקים כאלה... בדר"כ המצב אינו בדיוק כזה, אבל הטבלה הנ"ל עדיין נותנת מושג טוב לגבי סדרי הגודל הדרושים.  

 

תדירות עדכוני הPR:  

ערך הPR איננו משתנה כל יום. למעשה, הוא איננו משתנה לעיתים קרובות בכלל. אז אם יצא לכם לתהות "מדוע לאתר שלי יש PR0 למרות שכבר השגתי מספר לינקים נכנסים, ואני כבר מוצג יפה בגוגל עבור נושאי חיפוש מסויימים" אזי התשובה לכך פשוטה: לכל אתר שלא היה קיים מאז עדכון הPR האחרון - יש PR0 עד העדכון הבא. תדירות העדכונים משתנה מעת לעת, אך היום היא עומדת על עדכון אחת לשלושה חודשים בערך... אז, יש למה להמתין.  

 

השוואה בין סוגי הPR:  

אם נרצה לשאול את עצמנו (באופן כללי) מה השווי של לינק מPR5, או יותר ספציפי: כמה שווה לינק מPR5 יחסית ללינק מPR4? היחס הוא באיזור הבא (ניתן להחליף את הPR באותו הפרש בשני הצדדים כדי לקבל משוואה שתתאים לך):   PR2 = 0.2 * PR3 PR3 = 1*PR3 PR4 = 5*PR3 PR5 = 25*PR3 PR6 = 125*PR3 וכו'.   ניתן לראות כי הכפולה היא של 5 בין דרגה לדרגה (המספר הוא קירוב אך משקף יחסית טוב את המציאות). על סמך הנתונים הבאים, רוב תעשיית הקידום מסתמכת על מספר קטן אך איכותי של לינקים (PR גבוהים) ולא על כמויות אדירות של לינקים מדפים בעלי PR נמוך.  

 

האמרה הרווחת היא שאם לאתר החיצוני אין PR3 לפחות - אין צורך ממשי בלינק ממנו.  

החידוד לאמרה הנ"ל מרחיב את ערך הדף החיצוני ממנו יוצא הלינק לPR2 רק במידה ו:


    • האתר בעל תוכן קרוב או דומה לאתר שלך
    • לדף האינדקס של האתר יש PR4 לפחות (ואז לא משנה אם לדף הספציפי שממנו הוצא הלינק יש PR2)
    • ישנם פחות מ50 קישורים בדף
    • אין קישורים לאתרים "לא רצויים" בדף
    • הלינקים לא מסומנים ב"nofollow" (מושג שאעסוק בו באחד המאמרים הבאים) / אין טאג meta robots nofollow בדף.
    • הלינק אינו מופנה ע"י JavaScript או שאינו לינק עקיף (ע"י דף Redirect)

 

לאיזה ציון PR עלי לשאוף עבור האתר שלי?  

בנושא זה אסכם ואסיים את המאמר ואת נושא הPR (לפחות ברמה הבסיסית)...

לסיכום, PR הינו אחד האלגוריתמים החשובים המרכיבים את סדר הצגת התוצאות בגוגל. נאמר אפילו שPR הינו האלגוריתם המשמעותי ביותר בקביעת הרלוונטיות של דף מסויים למלל שהוקש בתיבת החיפוש בגוגל. האלגוריתם הינו ללא ספק חשוב, אבל אם הוא היה הפקטור מס' 1 בקביעת סדר התוצאות - לעולם לא היו מצליחים האתרים "הקטנים" להשיג תוצאות חשובות בנושאי חיפוש כגון "בניית אתרים", "אתר מסחרי" או "קידום אתרים" שבהם ישנם עשרות אלפי מתחרים.

PR עובד בדיוק כמו מערכת המלצות בין חברים. כל לינק נחשב "פידבק טוב" על האתר, וככל שהאדם שנתן לך את הפידבק חשוב לך יותר (הPR שלו גבוה יותר) ככה הפידבק משמעותי יותר עבורך.  

מכאן נובע כי נכנסים לתמונה עוד גורמים פרט לPR... התוכן של האתר (העיסוק המרכזי שלו), הופעת המילים בחיפוש בכותרת האתר, כתובת האתר, התוכן בדף, וכו'.  

 

מכאן נמשיך לשאלה "לאיזה ציון PageRank עלי לשאוף עבור האתר שלי?"  

דבר ראשון - כמה שיותר גבוה יותר טוב! (הסולם הוא בין 0-10 להזכירכם)  

אם אתרך הוא בין PR0 לPR2 - תתחיל לחשוב על קמפיין החלפת לינקים ואזכור אתרך באתרים חיצוניים ע"מ להשיג לינקים נכנסים.  

אם אתרך הוא בעל PR3 - ואתה מתחרה בתחום מילים בו התחרות יחסית חלשה, עליך להתרכז בשיפורי תוכן ומבנה דפים. אם עדיין לא תשיג תוצאות גבוהות בגוגל, נסה למשוך עוד לינקים ולהגיע לPR4-5  

אם אתרך בעל PR4-PR5 - אתה נתפס כתוצאה יחסית רלוונטית אלא אם כן אתה מתחרה בתחום מאוד תחרותי. ככל הנראה תשיג תוצאות יפות.  

אם אתרך בעל PR6 ומעלה - כל תחום חיפוש "קטן עליך" - בשלב זה ככל הנראה תקבל פניות מבעלי אתרים אחרים בבקשה לקבל ממך לינק תמורת לינקים וכך בעצם תתחזק אף יותר.  

 

מקווה שהצלחתי לשפוך מעט אור על הנושא,

אשמח לענות לשאלות.  

מאת: שי אלקיים

 

 

שי אלקיים יזם, תוכניתן בחסד (בניית אתרים), בעל סקרנות שאינה נגמרת מוזמנים לבקר אותי בפייסבוק ובאתר החברה (אפשר גם לקרוא שם קצת...)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב